Pages

25 Dec 2012

HSG kedua di Hospital Serdang

Alhamdulillah...semalam (24/12/12) saya dah selamat menjalani prosedur HSG kali kedua selepas HSG pertama yg lepas tak menjadi. Boleh baca pengalaman HSG saya yang pertama pada entri saya yang lepas.
Pengalaman kedua ni macam ok sikit. Kalau yg first hari tuh perasaan berdebar2 tu sampai tak boleh tidur malam bila dah nak dekat tarikh HSG. Kali ni saya relax jer....tak rasa apa2...cuma bila dah masuk bilik HSG tu jer berdebar2....kumat kamit jugak mulut ni baca doa

lailaha illa anta subhanaka inni kuntu minaz zalimin

Appointment saya pukul 8 tapi sampai jer org memang dah ramai kt hospital....10 minit lepas register nama saya kena panggil....mula2 cuak sebab yang panggil nama saya lelaki...aikkk...takkan lelaki kot yg nak buat HSG nihh...x boleh jadi nih....dia soh saya tukar baju dan tanya soalan lazim..heheheeh.....
i. Ada alergi tak?
ii. Ada asma tak?
iii. Ada bersama suami tak?

Dah masuk bilik HSG tu barulah saya nampak doktor....fuhhh...nasib baik doktor perempuan...doktor cina.....nurse pon semuanya perempuan dan ada jugak nurse yg perasan muka saya sebab dah dtg last month.....Masa buat HSG tu sakit sikit masa nak masukkan tiub tu.....dan alhamdulillah..dipermudahkan.....masa doktor n nurse masukkan ubat tru tiub tu tak rasa apa2 pun.....dan doktor soh mengiring ke kiri dan ke kanan....dan prosedur kali ni lebih cepat dari yg sebelum ni.........bila dah habis tu nurse cakap dia tak tau result dia dan tanya dengan saya kenapa tak tanya dokor...huhuh..tak terpikir plak nak tanya.......takperlah..result boleh tahu masa next appointment saya dengan doktor gyne nanti......bila dah habis prosedur tu saya terasa ada benda keluar kt "tut" saya..rupanya cecair yg dimasukkan tadi yang keluar dan ada sikit tompok darah..dokor pun dah cakap akan ada tompok darah yg keluar.....tompok darah tu cuma keluar sehari jer....hari ni dah tak ada dah......masa first HSG hari tu tompok darah tu keluar sampai 3 hari.......sakit perut tak ada langsung.......harap2 resultnya ok.....

Lepas selesai semuanya dan dah amik mc saya pergi klinik Gyne nak amik tarikh appointment baru....dapat tarikh 15/1/2012....harap2 semua result ok dan membolehkan saya buat prosidur IUI plak......dan dalam masa menunggu IUI tu harap2 cyst saya akan mengecut dengan jayanya. Cyst saya pun dah mula mengecut selepas saya amalkan jus kumanggo dan GLA Complex Shaklee.






0 comments: