Pages

27 Feb 2013

Rawatan Alternatif Kesuburan dgn Homeopathy dan Akupuntur


(Gambar dari Mr Google sebab malas nak amik gambar masa buat Akupuntur)

Bila jadi TTC apa saja treatment semua nak cuba..dari yang moden sampailah yg tradisional..makan ubat itu, makan vitamin ini, susu kambing, buah kurma, berurut, homeopathy dan sebagainyalah....Asal dengar jer mana2 tempat ada treatment n ada yg berjaya mulalah hati tu berkobar2 nak cuba...betul tak?....huhuhuh

Macam saya sendiri....rasanya macam2 jugaklah yg saya cuba....treatment terakhir yg saya sedang suba ialah dengan kaedah homeopathy dan akupuntur..Saya cuba di Pusat Perubatan Homeopathy dan Acupunture Dr. Nik Omar di Bangi.....kalau ikut teori doktor2 homepathy ni mmg diaorg ni tak suka kalau operate2 ni..tapi kalau penyakit tu mmg dah serius perlulah dapatkan rawatan lanjut di hospital..rawatan homeopathy ni maybe agak slow sikit kesannya..yg penting kena sabar..masalahnya saya ni kdg2 tak sabar2...ehhehehe..nak cepat baik jer.....

Lepas je dapat result dari Hospital Serdang yg lepas terus saya pergi ke Pusat Perubatan Homeopathy dan Acupunture Dr. Nik Omar untuk buat akupuntur dan amik ubat homeopathy..dulu2 saya pernah datang tapi x konsisten..kejap datang kejap tidak...kali ni dah nekad nak teruskan kt sini plak....

Akupuntur ni taklah sakit mana pun..mmglah doktor akan cucuk dlm 5-6 jarum..alah...macam kena gigit semut jer....kalau HSG yg sakit tu kita bleh tahan inikan pulak buat akupuntur...itulah untungnya TTC (sedapkan hati...hehehehe)....semua benda yg sakit kita dah lalu...setakat akupuntur ..aishhhh..sebelah mata jer lahh...cayalahhh....... jangkamasa akupuntur dalam 1/2 jam....kalau takut boring tidur je lah.ke main2 dgn hp korang yg canggih manggih tuhh...

Cucuk kt mana akupuntur ni?...Kalau korang sakit perut kt perutlah, kalau kepala kt kepala..bergantung sakit koranglah..dari apa yg saya baca....rawatan akupuntur n homeopathy ni sesuai kalau kita dalam usaha nak buat IUI dan IVF semua...persiapkan rahim kita dengan betul dulu...dr homeopathy ni ada ckp dengan saya dia akan settle kan dulu masalah2 cyst, fibroid atau apa2 masalah kesuburan yg lain...

Kos plak...bolehlah..lain tempat homeopathy lainlah kosnya......kt Pusat Perubatan Homeopathy dan Acupunture Dr. Nik Omar ni kosnya dalam RM115 sekali datang utk treatment
            Ubat Homeopathy  : RM 70 ( untuk 2 minggu)
            Akupuntur              : RM 45

Sebaik2nya buat akupuntur tu 2 kali sebulan....so kosnya double lah utk sebulan tu....... ubat homeopatyh plak manis2 jer..kecik2 jer....letak je dlm mulut kejap jer hancur.....tapi nak nampak kesannya kenalah sabar ekkk......yelah...homeopathy ni bukan ubat berasaskan drug......

Selagi ada daya....selagi itulah saya akan usaha apa saja walaupun kdg2 hati saya rapuh bila dapat hinaan org.....lagipun saya skrg nak clearkan sawang2 dlm badan ni dan make sure sumuanya sihat sebelum nak mulakan prosidur IVF...maklumlah...bukan seringgit du harga dia..berpuluh ribu......kena lah make sure badan ni betul2 sedia nak buat prosidur IVF tu......

Sebelum tuh...saya mmg dah nekad akan buat laparoscopy tu kalau itu je lah jln terbaik utk saya sbb dah 2 doktor yg saya jumpa...itu jugak jwpnnya.....bersihkan dulu apa2 sawang dalam badan, dalam rahim tu sebelum proceed dgn IVF.....insya allah..doakan saya yer...

Okaylah..kalau ada kwn2 yg nak pergi Pusat Perubatan Homeopathy dan Acupunture Dr. Nik Omar ni boleh lah call no ni
  Hotline : 019-9401915, 019-9181915

Selamat mencuba kwn2 semua....

16 comments:

sweet tooth said...

Anna, yg buar rawatan akupuntur tu dr lelaki ke boleh request doc perempuan? Terasa mcm nak buat before start IVF cycle nanti...

anna said...

sweet.....buat dgn doktor perempuan.....kt bangi ni perempuan...tapi utk kepastian sweet boleh call dulu tanya....jomlah buat akupuntur ni...lepas tu kita sama2 buat IVF plak..huhuhu.....sweet cadang nak proceed IVF lagi bila?

umie said...
This comment has been removed by the author.
umie said...

As salam anna, salam perkenalan ye..mcm menarik juga buat akupuntur ni bg yg TTC..tapi boleh tahu ke kalau yg masalah TTC ni doc akan cucuk di mana ye(sorie sgt tanya sebab x pernah buat dan tengok lg kaedahnya mcmmana)..ok la juga kalau boleh request doc perempuan..

anna said...

iwannabeumie,

tahlah yer..macam saya ada cyst ..so doc tu cucuk kt perut....sbb kes saya ni dia nak clearkan cyst tu dulu n dalam masa yg sama buat utk kesuburan sekali sbb doc ckpp ubat dia lebih kurang jer.... iwannabeumie dok mana yer....

sweet tooth said...

anna, tegah tunggu my period (cuak plak sbb patutnya dah datang). Once period dah boleh on treatment.

Anna said...

Good luck sweet :)

umie said...

sweet: jeng..jeng..jeng.. ;-)..hopefully ada gud news la yer..ameen2x

anna: saya duduk area sg buloh je anna.. :-)

Anna said...

yelah sweet..tah2 ada good news tak?..jgn lupa share kt sini tauuu...huhuhu...

iwannabeumie: saya dok kt kajang...huhuhu......

Unknown said...

awk buat treatment dengan gynae hospital serdang ya...saya dgn gynae UPM. boley bg contact # x? emel kat denganizinallah@gmail.com

Anna said...

umaira..saya pun buat dengan gynae upm......:)

umaira nak contact no hospital serdang ker

areina said...

Hi, just nak share yg saya pernah jalani rawatan sama in 2011 dan alhamdulillah 2 bulan pastu conceived. Sebelum rawatan, saya ada juga buat laparoscopy dgn DR for endometriosis. Wish u all the best ye.

Anonymous said...

Salam anna,

TTC tu apa ye, sy pon belum conceive dah 9 thun berkahwin, nak cuba rawatan homopathy, so skrg mcm mn, do wassap/pm me ye 0133693741

anna said...

areina, bestnyer dengar berita gembira...

Anonymous, jom kita usaha lagi....huhuhu

saya suka shaklee said...

Suami saya azosperma, ok ker kalau dia buat rawatan homeopati dan akupunture nie?

hadiraf kitchen said...

saya masalah urat (tersalah urat)..kaedah rawatan akupunture sesuai ke