Pages

31 Oct 2013

PPUM


Semalam saya pergi PPUM untuk mendapatkan tarikh appointment. Datang terus ke Klinik Gynea dan tunjukkan surat rujukan dari klinik. Sebenarnya saya agak konfius sebab ada 2 klinik yang saya pergi bagi result saiz cyst saya yg berlainan.....sangat2 jauh beza....satu bagi saiz 1.7cm..satu lagi 7cm....ehehhe....aduyaiiii...mana satu betul ni wahai dr.....apa2 pun redha je lah kalau saiz yg besar tu kan...malas nak pikir dah...kalau beza 1cm tu boleh terima ...ni bercm2...ehhehehe...Kalau 7cm mesti dah kembung perut saya nie,.....kempis jer...siap soh hubby rasa lagi...kut2 ada ketulan.....

Sbb saya nak cuba PPUM?....Ermm..susah nak cakap.....sebenarnya saya nak cuba buat IVF...memandangkan bajet yg agak limit.....saya rasa nk cuba di PPUM selepas mendengar salah seorang kawan di group TTC yang dah berjaya pregnant selepas buat IVF di PPUM.......kos pun masih boleh lagi lah kan....dalam 6k ke bawah termasuk ubat n lab.....tapi ikut dos ubat yg kita ambik jugaklah kan.......n andaikata saya kena buat balik prosidur yg pernah saya buat di Hospital Serdang sebelum ni saya boleh guna GL sebab saya kerja government.......

Kalau dah rezeki saya tertulis ada..adalah kan.......apa2 pun saya cuba dulu....tarikh untuk first appointement dapat pada 4hb November 2013....uikksss...cepat lah plak dapat tarikh...tetiba seriau plak kan....boleh gitu?.....hehehehe...macamlah tak pernah pergi hospital kan.....tah lahhh....macam2 dalam kepala nie.....kalau x ada apa2 masalah dgn cyst rasanya boleh proceed terus dengan IVF...kalau masih ada masalah cyst kenalah settlekan dulu cyst yg suka sangat kan dok dalam badan saya nie...sayang dengan saya kot...heehehheeh....

Semoga dipermudahkan segalanya........

5 comments:

Unknown said...

gud luck ya..kita sama..tiub tersumbat, tp sy dh kn operate 2kali sbb pregnnt luar rahim..ape pon bykkan bdoa, smyang hajat, smyg dhuha. kita usaha n smg Allah dgr doa kita..skang sy pon buat ivf d hukm..

sweet tooth said...

InshaAllah smg dipermudahkan... Kalo cyst 7 cm mmg dah kena operate dah... X pe, nanti mintak doc confirm balik....

Anna said...

thanks amarra

sweet, pelik dgn keputusan scan dr..ehhehehe...x perlah.....

hidayah said...

semoga urusan dipermudahkan. saya pun akan menjalani ivf tahun depan di hospital klang..

Unknown said...

salam,sy baru jmp blog ni.cyst sllu mmg doc srh operate kan? sy pn TTC.4yrs dah tp blm de rezeki lg...cne nk rgister wat ivf?