Pages

25 Jan 2013

Persediaan seterusnya...adakah IVF jalan penyelesaiannya?

Selepas melalui appointment dan prosidur di Hospital Serdang, saya pun jadi keliru nak mulakan treatment macammana....nak buat IVF terus atau buat laparoscopy dulu sepertimana yang disyorkan oleh doktor...atau cuma alternatif lain dulu ker.....ermm..dalam dilema plak rasanya skrg..kalau nak buat IVF terus kena make sure kesihatan adalah baik jugakkan..maklumlah..kos IVF bukan seratus dua ratus...berpuluh ribu..huhuhuh.........adakah saya perlu selesaikan dulu masalah cyst saya ni ker....pening jugak memikirkannya...

Tapi sebagai langkah permulaan saya dah pun call HUKM (private wing) untuk set appointment......memandangkan bulan Januari ni dah penuh so saya dapat appointment pada 21/2/2013 dengan Prof Zainul.......Yg set appointment tu soh pilih so saya pilih lah Prof Zainul.....byk saya dengar cerita pasal Prof ni....mudah-mudahan dipermudahkan.......kwn saya ckp, dr akan bagi cadangan apa yg perlu kita buat masa first appointment tu nanti..so skrg ni saya sedang siapkan diri dengan kesihatan yang baik......so far alhamdulillah......saya rasa dalam D10-D14 mmg saya dapat rasakan hari2 subur saya tuh...perut senak, keluar lendir putih jernih tu dan suhu bdn yg meningkat....alhamdulillah..satu pentanda baik tentang kesihatan bdan saya....saiz cyst pulak saya tak check lagi...maybe sebelum berangkat ke JB ni saya nak check dulu saiz cyst ni....

Saya juga bercadang untuk pergi ke klinik Homepathy Dr Nik Omar di Bangi....insya llah Ahad ni untuk buat akupuntur dan buat treatment utk tiub saya yg tersumbat ni.....mudah-mudahan lah....

Rasanya nak juga dapatkan second opinion tentang kes saya ni....yelahh...sampai skrg pun Hospital Serdang tak call saya lagi adakah saya patut buat laparoscopy tu........nak buat tak nak..nak buat tak nak..ishhh...peninglah pikir........kalau boleh saya tak nak la stress kan.......relax jer kan...kalau stress apa pun tak jadi....kalau pasal keje pon seboleh2nya saya nak kurangkan stress........

Sementara nak menunggu 21/2/2013 ni saya boleh cuba macam2 alternatif utk rawat kes saya ni...kita hanya mampu berusaha..tuhan yang menentukannya.....




4 comments:

diaryywarna-warnikehidupaq said...

ya, btul tu awak,tugas kita sbagai hamba hnya berusaha dan trus berusaha dan berdoa,yg maha bijak lah yg maha mengetahui bila masa yg tpat tuk Dia makbulkan doa dan usaha kita...moga 2013 ni impian kita kan terwujud,amin3x..

anna said...

mama muniff: yup...sama2lah kita berusaha kan.......semoga thn 2013 ni rezeki buat kita....:)

Unknown said...

syukur dengan nikmat zuriat..
yang penting jangan mengalah dan terus berusaha sehingga berjaya.

saya juga turut berkongsi psl tiub fallopio tersumbat ni.

Tiub Fallopio Tersumbat? Jangan Risau, Anda Masih Boleh Hamil. | Diari Mama

Window Cleaning Aurora said...

Nice bllog you have