Pages

15 Aug 2014

Down sangat2!!

6/6/2014 yang lepas saya ada appointment di PPUM di klinik gynea....ohhh....rupanya klinik gynea dah bertukar blok..huhuh..jenuh jugak patah balik carik klinik...rupanya pendaftaran klinik utk gynea disekalikan dengan klinik ibu mengandung..apa lagi kan...feeling cam pregnant plak kan.hehehehe....semuanya membawa perut...fuhh....teringin tau......insya allah....POSITIFFFFFF....

Masa jumpa Prof tu dia scan perut..ermm....sebelum tu ada citer lah kt Prof yang period jadi panjang n darah ketul2 banyak keluar...then dia scan perut...

Berita baiknya cyst dah jadi kecik TETAPI......adenomyosis saya plak macam bertambah plak...huhuhu.....aduhhh...down kejap........patutlah darah ketul2 banyak sangat keluar sampaikan setiap 5 minit saya kena ganti pad.....tapi period bulan nie....tak panjang...normal....6 hari dah kering....darah ketul2 tu keluar jugak..tak sehebat bulan2 sebelum nie.....sakit perut tetap ada..huhuhu...

Lepas scan tu Prof cadangkan ambik anak angkat..dia cakap nak pregnant natural memang x ada harapan.....ermm....dah bergenang dah airmata tu..tiba2 boleh berjurai2 plak kan air mata depan Prof.....hiba plak hari tuh...sampai masuk dalam keta pun banjir ....x cukup tisu nak lap.....huhuhuhu......Prof cakap cysle period saya x akan normal balik..susah nak normal..tapi walaupun saya agak down hari tu..saya tetap tetapkan dalam hati yang Prof bukan tuhan....apa2 boleh jadi.......sedangkan yang x ada tiub pun boleh pregnant natural...inikan pulak tiub saya yang tersumbat..masih ada tiub lagi kan....

Semenjak saya amalkan madu+air suam+apple cider....period saya ok sikit selepas mengalami period yang sangat panjang bulan sebelum ni......cuma bab sakit perut tu masih ada lagi..risau jugak.....

21/8/2014 ada appointment plak dengan klinik kesuburan..tak tau lah apa keputusannya....ada rezeki dapatlah buat IVF......insya allah......saya akan terus amalkan madu+air suam+apple cider sbb nampak macam ada kesan positif sikit....insya allah..lepas ni nak try perubatan holistik plak...nanti bila saya dah try saya citer yek kat sini.....






4 comments:

nuriz said...

Semoga usaha Anna dipermudahkan..Amin..

sweet tooth said...

Anna, nak buat IVF kat tempat lain ke? Anyway, I doakan Allah permudahkan usaha u. Jangan putus asa k... Betul cakap u, Allah kalau nak beri rezeki, tiada yang mustahil bagi Nya... dia doa banyak2...

Pam Rn said...

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Simpati dengan Anna. Semogga tabah & terus mencuba.

Anna said...

thanks semua :)