Pages

29 Nov 2012

Positif untuk ketenangan

Dalam keadaan sekarang ni, berfikiran positif adalah penting.....jangan terlalu berfikiran negatif..walaupun macam2 keputusan yang doktor bagitau.....jangan stress kan kepala tu sebab bila kita negatif apa pun tak boleh jadi...

Macam situasi TTC macam saya sekarang ni...apa2 pun yang orang cakap, kutuk, sinis dan sebagainya saya akan cuba untuk terus berfikiran positif...bergaul dengan orang yang sentiasa positif juga boleh membantu......lagi satu kalau boleh elakkan dari bergaul dengan orang yang sentiasa negatif ni sebab ia akan buat kita lebih stress.......

Contohnya, saya pun ada seorang kawan yang TTC juga seperti saya....bezanya dia dah 10 tahun TTC berbanding saya 3 tahun......bila ada jer org yang pregnant dia bagitau saya dan dia pun sentiasa berfikiran negatif...itu lah..ini lah....daripada saya ni rasa kepala tenang....lagi berserabut pulak...senang cerita elakkan diri..huhuhu..sebab saya tak suka fikiran negatif dia menguasai dan mengganggu saya.........

Saya percaya pada doa..walau apa pun yg doktor cakap..orang di luar sana cakap..walaupun saya sedikit tertekan..saya tetap percaya....dengan izin Allah..segalanya mungkin....dan dengan sebab itu jugalah..selain mencuba secara fizikal (jumpa doktor, makan vitamin macam2 dan sebagainya)...saya juga sentiasa berdoa supaya dikurniakan zuriat...sebab saya percaya kepada kuasa doa itu......kerana sebelum ini saya pernah menghadapi dugaan yang hebat hinggakan saya hanya berserah sahaja dengan berdoa selepas habis usaha dah....alhamdulillah.....segalanya dipermudahkan........

Bila kita berfikiran positif, percayalah...kita akan menjadi lebih tenang....Insya allah...buat TTC semua..sama2lah kita positif satu hari nanti kita akan merasai nikmat yang tidka terhingga itu.....

p/s: Dugaan itu HEBAT, sehebat NIKMATNYA....

0 comments: