Pages

23 Nov 2012

Tertekan...sedih dan sewaktu dengannya

Bagi TTC ni perasaan sedih, tertekan dan sebagainya memang dah menjadi darah daging...chewaaahhh...huhuhuhu.......kenapa?....sebabnya sekarang ni ramai sangat artis yang berlumba2 nak umumkan kehamilan masing2...siap letak pregnancy test lagi.....nak2 yang baru berkahwin 16 hari tuh...si DD dan Farid Kamil..hehehe..anyway....happy for both of them...cuma ada rasa sedih sikit bila dengar citer2 org pregnant ni......terfikir...bila lah masa saya nak tiba ni.....tapi cuba jugak tenangkan hati ni....Insya allah.....

Kadang2 tu terfikir gak tak nak buka FB dah dengan baca gosip2 artis yang mengandung ni....maklumlah...sedih rasa hati ni...hiba jer.....walaupun diaorg ni tak salah pun..hehehehe..sajer je nak sedih2 kan.......itu belum bab2 tgk kwn2 kat ofis lagi yang sorang2 buncit pastu bercerita pasal anak masing2....huhuhu..dugaan sungguh.....tak habis kat ofis...kt kampung plak mengadap saudara mara ni....macam tak ada soalan lain nak tanya.......dah nampak perut tu tak buncit2 tak payahlah menambahkan sakit hati bila bertanya tu kan...dah nampak berdua tak payahlah tanya " berdua ker?"....tolong jaga sensitiviti orang lain....huhuhuhu.......Bertanya tu sebenarnya bukannya nak simpati dengan kita tapi dengan nada sinis...HINA sangat ke kami golongan TTC ni...kami tak mintak pun.......kami pun berusaha macam orang lain...cuma rezeki tak menyebelahi kami......rezeki itu hak Allah....kami hanya mampu berdoa...

Tapi bila di fikir2kan.....ada hikmah disebaliknya.....bila tuhan turunkan dugaan macam yang TTC sedang lalui ni, terasa diri ni masih banyak yang perlu dipelajari dan mendekatkan diri kepadaNya.....berdoa dan terus berdoa kerana itulah senjata kita orang Islam. Yang itu tak perlu dipertikaikan.....

Teringat saya kata2 kawan saya yang hampir 4 tahun berkahwin baru dikurniakan anak...."Aku nak merancang pun tapi tuhan tu tahu bila Dia rasa kita betul2 dah bersedia untuk menjadi ibu"..

Mungkin ada hikmah lain di sebalik ujian yang tuhan turunkan pada aku ni dan TTC semua....cuma kita yang tak nampak....cuma jangan sesekali pandang hina pada kami.....:)

p/s: kalaulah saya diberikan nikmat untuk mengandung dan menimang cahayamata, Insya allah saya tak nak melukakan hati orang lain dengan soalan2 yang menyentuh perasaan......sebab saya sendiri dah melalui perkara tersebut....Ya allah.....berilah aku nikmat itu ya allah......nikmat yang didambakan oelh semua wanita di dunia ini..lambat atau cepat itu adalah dengan kehendakMu......berilah aku kekuatan untuk menghadapinya...



0 comments: