Pages

14 Sep 2012

Sensitifkah saya?

Bagi korang yang diluar sana yang senasib dengan saya, tipulah kalau saya katakan kalau kita tak pernah terasa atau sensitif dengan soalan2 cepu emas yang diberikan......terutama sekali bila tibanya hari raya dan kenduri kendara..rasa nak lari pun ada....nak lempang pun ada...ehehhehe......(gurau jer)...

Agak2nya diaorg ni suka kot nak tanya soalan2 yang menyakitkan hati ni...."Bila lagi ni?"....Haii....berdua jer ker...bila nak bertiga?"...... "Anak orang lain dah berlari, korang bila lagi ni?"...pergghhhh...soalan2....x pernah tak menyakitkan hati....cubalah faham perasaan orang yang tergolong TTC ni...hati mudah terasa, sensitif.....muka memang manis tersenyum tapi hati siapa yang tahu..kadang2 air mata pun dah bergenang....

Kalaulah dapat anak tu semudah ABC.....tak apalah..semua tu rezeki masing2..ada bahagian masing2 yang tuhan dah tentukan...cepat atau lambat itu urusanNya....kita hanya mampu berdoa padaNya...

Ada satu insiden yang paling saya tak boleh nak lupakan bila biras saya yang dah ada anak ni...dengan selamba sound saya bila saya cuma tanya kenapa nak balik awal sgt (sedangkan baru sampai dan menolong masak pun tidak di rumah mertua).....jawapan dia dengan sinisnya...." Kita ada anak kat rumah".....aduuhhh...pedihnya...yelah kan ...saya ni tak ada anak......kenalah tunggu sampai majlis habis sambil membasuh pinggan mangkuk yang bertimbun tu (bukan mengeluh tapi terkilan ...huhuhu)....

Ya...memang saya sensitif setiap kali orang bertanya soalan2 cepu emas ni....dan di dalam blog inilah saya nak meluahkan apa yang saya rasa dan nak berkongsi dengan yang senasib dengan saya.....setiap kali nampak status dalam FB kawan2 yang dah pregnant lagilah luluh hati saya......belum masuk kawan2 kt ofis..lepas kahwin jer terus buncit...huhuhuhu...jeles jugak tapi belum rezeki saya kan....mungkin rezeki saya lepas ni ker...sapa tahu kan ada ganjaran untuk orang yang bersabar ni....



0 comments: