Pages

16 Sept 2012

Rawatan IUI dan IVF

Bagi pasangan yang sudah lama mengharapkan kehadiran cahayamata seperti saya pasti tercari2 rawatan lain yang akan dilakukan bagi mendapatkan cahayamata. Sebenarnya saya tidaklah terfikir untuk mendapatkan rawatan kesuburan di mana2 hospital dan klinik tetapi bila ada ajakan dari kawan saya yang nak buat rawatan IVF di HUKM, tiba2 hati saya terdetik...."tak salah rasanya kalau aku nak mencuba kan"...sebenarnya saya agak takut nak buat rawatan ni.....saya banyak google tentang IUI dan IVF ni......salah satu blog yang saya sangat suka akan informasi dan pengalaman dalam IUI ialah littlemamadiary.

                                                                         IUI

                                                                                IVF

Pengalaman Puan Ros yang melalui proses IUI dengan penuh sabar memang menaikkan semangat saya untuk mencuba rawatan ini. Kadang2 doktor hanya memberi ramalan tapi tak salah kalau kita mencuba sebab doktor bukan tuhan. Ada juga yang pernah diramal tidak boleh mengandung, melalui IUI dan IVF tapi masih tidak boleh mengandung, akhirnya mengandung secara semulajadi.......itu semua kuasa tuhan...cerita beginilah yang menguatkan saya untuk terus mencuba...

Okaylah berbalik pada rawatan yang saya nak buat ni...insyalah pada 2 Oktober 2012 ni saya ada appointment di Hospital Serdang......ada banyak pilihan hospital sebenarnya tapi saya memilih Hospital Serdang sebab berdekatan dengan rumah saya dan ada kawan yang boleh guide saya sebab dia pun sedang menjalani rawatan di sana....

1 comments:

wardatul_hamra said...

assalamualaikum puan...boleh sy tahu berapa kos ivf di hukm...?