Pages

6 Aug 2013

Welcome to the world!

Welcome to the world!....Semalam adik saya selamat melahirkan anak perempuan. Raya ni mak tak ada...pergi Penang tgk adik. Raya kedua baru balik. Ermmm.....Perasaan bercampur2......Sedih, happy, rendah diri....macam2 lagilah perasaan yang tak boleh nak ungkap kt sini.

Rasanya kawan2 faham apa yang saya maksudkan. Saya dah boleh mengagak situasi yang bakal saya hadapi hari raya nanti. Dua hari lagi....saya terpaksa berdepan dengan macam2 soalan tambahan pula adik saya berpantang dirumah mak. Lagilah kan.....

Perkara pertama yang saya rasa masa mula2 terima berita tu..."SEDIH"...barulah "HAPPY"...sedih sebab kenapalah susah sangat rezeki saya....sepanjang hari saya menahan air mata untuk keluar....tapi bila saya sorang2....air mata saya tumpah juga......x mampu nak tahan2 lagi...tapi apa saya boleh buat...saya perlu kuat...mungkin tuhan akan turunkan rezeki yang lebih baik lagi...maybe KEMBAR kan..saper tahu....Doakan saya kawan2....Lepas raya nak buat treatment balik.....

Belum raya lagi saya dah diasak dengan soalan2 yang kebetulan ada kenduri di rumah saya..."Ko ni bila nak buat anak ni?"..dengan selambanya saya buat2 bodoh jer dengan soalan tuh...apa kuasa saya buat sekali terus jadi anak tu...kuasa saya ker..inilah namanya orang yang tak paham apa itu rezeki...Rezeki tu kan datangnya dari Allah. CEPAT, LAMBAT, BANYAK, SEDIKIT.....bukan ketentuan kita..kenapalah diaorg ni tak paham2...Sekolah bertingkat2...

Lain orang lainlah rezekinya....Ada orang tak payah doa2 pun dapat....tapi saya bersyukur dengan ujian ni. Sekurang2nya saya tak RIAK dengan apa yang saya ada...saya sedar kekurangan diri...saya rendah diri dengan Allah...Saya ingat Allah...Saya selalu berdoa....Memang beruntung bila diuji...kita akan sentiasa ingat Allah tak kira dalam keadaan apa pun...bukan hanya di waktu SENANG jer...

Untuk menghiburkan hati yang lara, saya pun pergilah bershopping dengan kawan2 tadi..Dapatkan hasil tangkapan beberapa helai tudung...heheheehhe......

Ya allah!...lagi 2 hari dah nak raya.....kuatkan semangatku menjawab soalan2 cepu emas nanti..berilah aku kekuatan untuk menghadapi situasi yang paling aku benci ini.

p/s: Kepada TTC semua. Sama2lah kita kuat menghadapi saat2 manis hari raya nanti yer... Kuatkan semangat dan hati..Tahan air mata tu dari jatuh....huhuhuh..at least kita beraya berdua....bukan sorang2..cuma belum masanya bertiga....Mana tau terus raya berempat atau berlima..saper tahu...kuasa tuhan...:).....(Peringatan untuk saya juga)....


9 comments:

sweet tooth said...

Kita TTCian memang kena pujuk hati sendiri. Kena kuat dan kena peringat diri sendiri yang Allah tidak zalim kepada kita. Apa yang kita alami sekarang ni adalah yang terbaik untuk kita. Sekurang-kurangnya, kita kurang dosa dalam bab mendidik anak. Belum tentu kita mampu menjalankan tanggungjawab yang di amanahkan Allah jika kita dikurnia anak. Berlapang dada dan redha, hidup kita akan aman....InshaAllah... Take care dear :-)

anna said...

thanks sweet.....

Shazrina said...

Selamat hari raya..moga kite sama2 tabah menghadapi ujian allah ini..

anna said...

Selamat hari raya shazrina...:)...nak tak nak kita kena tabah kan...huhuhuhu...semoga dipermudahkan segalanya.....

redwahyu said...

Salam kenal ya....

@izY@N said...

salam kenal sis.. saya pun sdg berttc .. 5 tahun sudah

anna said...

redwahyu, izyan...

salam kenal....huhuhu.....thanks jenguk blog saya....:)

Nur Atiqah Hamzah said...

salam....bykkan bsabaryer...saya pun mnempuhinyer...thanks sbb wujudkn blog ni..atleast xdelh kesepian mghadapi dugaan ni...

anna said...

nur atiqah..thanks visiting my blog...blog ni mmg bertujuan untuk berkongsi suka duka sebagai TTC..at least ada ruang untuk kita berbicara kan..menghilangkan rasa negatif dan sedih tu