Pages

6 Feb 2014

Macam-macam hal....



Semenjak saya keluar hospital sebulan lebih yang lepas....soalan yang paling saya tak suka dengar ialah
   " ehhh...naper kurus nie..sakit ker? ...susah hati ker?...x makan ker?....kesian.."

Erm....kadang2 malas nak jawab...huhuhu...saya sebenarnya paling tak suka bila org tgk saya dengan pandangan kesian.....sebab tu masa saya masuk hospital..saya cuba bagitau keluarga terdekat..dan staff saya. Itupun dengan staff saya tak cerita pun sebab utama saya masuk hospital....almaklumlah..diaorg bukan paham sebab musabab penyakit saya nie (anemia, darah kurang dan cyst)....yg part cyst tu saya x cakap...hehehehe...sebab confirm nanti ada suara2 sumbang...
   
    "patutlah tak beranak2..ada penyakit rupanya"...

Dalam FB pun saya tak umumkan saya masuk hospital....nanti saya lagi stress dengan pertanyaan demi pertanyaan....sbb kadang2 bukan semua org kesian dengan kita pun......org yg faham kita jer yg faham apa yg kita lalui.....selain kawan2 yg melalui perkara yg sama..keluarga pun memahami kita...

Saya lagi suka berkongsi apa yg saya rasa dengan family, husband dan kawan2 baik dan yang senasib dengan saya dan blog ini adalah medan untuk saya bercerita tanpa rasa malu......

Satu perkara lagi yang saya tak suka ialah bila ada dikalangan kwn2 saya yg suka merungut, bising2 

...."bilalah aku nak pregnant nie...keje banyak....laki aku asik kerja malam jer.....nak buat anak pun tak sempat".....

Sebab bila ada yang merungut2 macam  nie..saya jadi stress..sbb dia bawak elemen negatif dalam kehidupan saya......tapi alhamdulillah lah..org yg suka merungut kt opis saya nie..dah pregnant pun...tak perlu lah saya nk dengar dia membebel setiap kali husband dia kena keja malam....tak sempat buat anak katanya....dan setiap nampak ada org pregnant mulalah bising...

" diaorg nie sibuk2 ni sempat gak pregnant..aku nie?...

*******************************************************************************
Okaylah tinggalkan citer di atas tu jap.....back to my story...hehehe.....now masih lagi makan Visanne yang Prof soh makan.....selepas buat drainage yg lepas...dah 2 kali period saya tak sakit....x keluar lagi darah ketul2 yg banyak....normal...alhamdulillah.....hopefully terus tak sakit dah kan.......masih mengamalkan makan buah kurma, minum air zamzam, minum air lemon, minum air rebusan daun durian belanda dan makan habatusauda...everyday...kadang2 tu ada gak tertinggal kan..hehehehe.....

Semenjak keluar hospital saya lebih cenderung nak makan makanan sunnah...bukan supplement.....19hb nie nak pergi jumpa Dr kt Kedai Ubat Ban Kar Hing....kwn saya cakap ada kwn dia yg ada cyst 6cm now dah kecut 1cm....patutnya saya ada appointment bulan 12 hari tu..tapi dah masuk hospital..cancel....nak dapatkan tarikh sebulan okay...ehhehe...cuba jer mana yg boleh.....

Hari tu terbaca dalam group pasal kapsul biji apricot untuk cancer dan utk masalah cyst2@fibroid sesuai kalau nak ambik......rasa macam nak cuba jugak tuh..hehehehe...

p/s: Saya tak suka orang yang sentiasa berfikiran negatif dan dikelilingi  mereka ini....positif selalu akan buat kita lebih tenang......merintih2 dalam FB pun tak guna kan....cuba usaha sampai berjaya....apa2 pun saya happy bila join beberapa group FB yang banyak memberi saya panduan dan maklumat bagi yg sedang berTTC.....taklah saya rasa keseorangan menghadapi ujian Allah nie...:)

Saya masih positif untuk buat IVF tahun nie..doakan :)



2 comments:

sweet tooth said...

betul anna, keep ur surrounding in positive vibe. Kalo org negative keliling tu, biarkan dorang... bina shield so that kita tak terikut dgn dorang. kalo bleh try positivekan dorang... heheheh :-)

minda positive, hati pon tenang kan...

Anna said...

kan sweet...elakkan dari yg negatif nie.....