Pages

7 Oct 2012

Buat apa nak balik awal? Ko kan tak ada anak!



"Buat apa nak balik awal? Ko kan tak ada anak!" Ermm....korang pernah tak dapat statement macam tu?...huhuhuhu..mesti adakan....sipi2 pun mesti adakan......itulah yang saya lalui semalam masa kenduri di rumah mertua saya........

Apa perasaan korang kalau korang kena sound macam tuh..bagi yg TTC macam saya ni amatlah sensitif ok...maknanya kalau orang yang ada anak jer lah boleh balik awal tanpa kena buat keje...dia sorang je ke yg ada ANAK?...ermm.....sudahlah saya datang dari pagi sampai ke tengah malam tak balik2 lagi semata2 nak memastikan kenduri tu berjalan lancar..penat lagi dengan sakit pinggang sampai kena makan ubat penahan sakit.......tapi buat jugak kerja....BIRAS saya yg sorang lagi?....ermm.........tak boleh datang katanya....anak tengah lasak....opss...anak org lain tak selasak dia agaknya.....MAYBE...tup2 sampai bak VVIP dengan family dia....udahlah tak datang menjenguk muka + menolong.....datang pulak bak VVIP..alasan dia satu jer...I ADA ANAK....ANAK I LASAK........okay...saya kan x ada anak..so.sayalah yang kena dok dapur tu dari pagai sampai malam okay...

Bukannya saya nak merungut pasal kena dok dapur tu..tapi sekurangnya hargai apa yang saya dah buat dan bukannya menyindir bila saya yang dah tak boleh nak berdiri lagi ni sebab penat bila nak balik rumah......jangan suka2 hati nak menyindir2 saya..saya dah cukup penat okay........dan untuk orang yg ada ANAK tu...org lain pun ada anak.....berderet2 lagi..takderlah nak kena monitor 24jam..time makan boleh pulak bergelak2 makan sampai badan dah bulat....x der plak anak lasak time tu..

ermm....rasanya blog ini tempat saya meluah perasaan sebab kalau luah dalam blog nanti orang tau plak yang siapa yang saya maksudkan....saya berharap bila saya dah dikurniakan anak nanti saya tidak akan bertanyakan soalan2 sensitif pada orang yang belum ada rezeki anak tu..insya allah....:)

maaf..saya memang agak sensitif sejak akhir2 ni....semoga rawatan saya di hospital serdang tu ada sinar harapan untuk saya....doakan saya.....:)

0 comments: